Jag och wera hatar viiiinden!!

Ja, igår så skulle jag och Linn hoppa. Wera grymt taggad och så, men blev lung sen, när jag hade travat fram i ca 20 minuter så blåser det till så en sockerbit välter och det låter faktiskt väldigt mycket så Wera blir as rädd och börja skena. Jag var inte berädd alls så jag tappar båda stigbyglarna och sen får jag upp den högra igen.... men det hjälper inte utan jag hänger på sidan och håller i manen, jag fastnade med hälen i sadeln (inte stigbyglen) på något konstigt sätt så då springer hon ju ännu mer, men tillslut ramlar jag av och jag hamnar under henne så jag blir trampad av en bakhov rakt på lårbenet. Ambulanden kom och dom trodde det va brutet. Dom klippte upp mina kära ridbyxor :''( och då kunde de konstatera att det inte var brutat men hade en liten spricka och inne på sjukhuset så fick jag reda på att min musket i låret (den övre) så efter typ 9 6-7 timmar på sjukhuset så får jag åka hem emd lindat lår och kryckor :/
Så kan det gå om det blåset... aja , jag får se det positiva! Jag bröt inte benet! :D :D
Så någon dag får jag och mamma åka och köpa nya ridbyxor och hjälm (har ramlat av ganska mycket emd den nu så kanske e någon spricka i den så mamma tyckte det kunde vara bra att köpa ny) och kanske eventuelt en säkerhetsväst för den typ repades upp lite :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0