Hoppträningen för Helena :D

Idag så hopptränade jag för Helena, det kom lite hastigt men aa. Först va hon stel och bråkig och snabb, stark och så... men efter att jag hade travat en stund och över lite cavalettibommar så gick det myyyycket bättre! :D
Sen så tog vi ett enkel hinder på typ 50 cm?! och det gick la sådär men vi körde några gånger och till slut gick det kanon :D Sen tog vi ett skutt över en oxer på långsidan. Först låg den på 40 cm och det gick suuuuper bra och hon var så duktig! Så sen blev det de dubbla. 80 cm :D Inte världshögt , men nästa gång så ska jag hoppa en bana på låga hinder så att jag fått öva upp det:)
Jag är själv väldigt nörjd med galoppen idag. Hade bra kontroll på den och försökte sitta ner på henne så mycket som möjligt (hon är grymt skummpig i alla gångarter -.-) Det gick bra det med! Måste varit min tur dag idag asså :D
Är grymt nöjd med dagen och allt som hänt i stallet! I morgon är det studiedag och då blir det att shoppa med mamma och sen upp till stallet :D :D Tror att jag rider ut då ;))

Kommentarer
Postat av: sanna

Snygg blogg! :D allt bra?

2011-07-04 @ 09:08:42
URL: http://sasasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0